woensdag 29 februari 2012

Het klinkt als muziek in de oren.

Voor het vak muziek, kregen we opdracht om enkele muziekinstrumenten zelf te maken. 
We moeten ervoor zorgen dat de instrumenten die we maken: 
1. Goed klinken.
2. Veilig zijn voor kinderen.
3. Op kindermaat gemaakt zijn.
4. Duurzaam zijn.
5. Vooral met kosteloos materiaal gemaakt worden.

De instrumenten die we zelf hebben moeten maken zijn: 
- Trommels
- Fietsbellen
- Schuddoosjes
- Bellenkransen
- Ritmestokjes
- Raspinstrumenten 
- Schellenstok (rammelaar)
- Schuurblokjes
- Trommelstokjes 

Ik heb mijn instrumenten gemaakt in de kleuren: rood, geel, groen, oranje en blauw. Omdat ik bij het gebruik van mijn instrumenten ook aandacht 
zou hebben voor de kleuren.
Zodat de kleuters de kleuren ook leren.

Bv. Nu mag ik alle rode instrumentjes horen. 


mijn instrumenten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten